Jak přežít nečekaný home office?

Přečtěte si našich 6 tipů, díky kterým bude práce z domu brnkačka

Všichni chtěli pracovat z domova a často slyšeli odpověď, že to zrovna v jejich případě nejde. Tedy až do „doby koronavirové“, která změnila pravidla hry téměř přes noc. Vytoužený home office se stal ze dne na den pro mnoho kolegů neznámou novinkou a hledají cesty, jak na něj. I my jsme se stali během 48 hodin „online firmou“ a naše služby klientům fungují bez omezení. Podporu nyní směřujeme na naše kolegy a jednotlivé týmy, neboť si jedinečnou Bibby atmosféru chceme zachovat co nejvíce i na dálku. Rádi bychom se s Vámi podělili o naše tipy, jak na home office. 

1) Držte se rutiny
Hned od začátku je dobré vytvořit si i doma zdravé pracovní návyky. Prvních pár týdnů je nejhorších, proto si už od počátku připravte jasný rozvrh, který vám pomůže toto období překonat. Vstávejte, pracujte, jezte a pijte jako obvykle. Na sezení u počítače v pyžamu zapomeňte, váš mozek by byl v útlumu. Na konci pracovního dne vypněte počítač a už nepracujte, oddávejte se příjemným činnostem. Home office často svádí k práci až do noci, ale po několika týdnech byste vyhořeli.

2) Určete si pracovní místo
Najděte si doma co nejklidnější místo se stolem nebo jiným rovným povrchem, na který můžete umístit notebook. Obklopte se věcmi, které vám usnadní práci a na stůl si dejte třeba fotku přátel, rodiny, dětí nebo jiný oblíbený předmět. Nedoporučujeme pracovat v posteli nebo na gauči, kde budete spíše lenošit než pracovat. Zapnutá televize je nežádoucí element.

3) Schůzky lze pořádat online
Jsme ve 21. století a téměř všechna jednání můžete uskutečnit online. Bude vám k tomu stačit počítač a jeden z mnoha dostupných programů, například Skype či Teams. Notebooky mají vestavěný mikrofon a webkameru, takže se s kolegy či obchodními partnery můžete vidět virtuálně a „usmát se“ na sebe. Konverzace vám pročistí hlavu, přijdete na nové myšlenky a navíc nemusíte rušit důležité schůzky.

4) Připravte si dobré jídlo
Bez energie by to nešlo. Den odstartujte oblíbenou snídaní, k počítači si přineste pouze pití. Lednice je váš nepřítel – musíte odolat lákavým dobrotám, které se v ní skrývají. Courání k chladničce je nežádoucí, proto si připravte oběd i svačinu dopředu, nejlépe večer před následujícím pracovním dnem. Pijte dostatečné množství vody.

5) Nezapomeňte na pohyb
Rádi běháte, cvičíte jógu nebo alespoň chodíte na procházky? Udělejte si během dne prostor na aktivní pohybovou činnost, která vám pročistí mysl a uvolní stres. Pokud z nějakého důvodu nemůžete ven (jste v nařízené karanténě), pravidelně větrejte. Čerstvý vzduch vám pomůže se soustředěním. Lekce cvičení si můžete přehrát třeba na YouTube.

6) Zůstaňte v kontaktu s kolegy
Domácí prostřední může brzy zevšednět, začne vám chybět pokec s kolegy, společné obědy, kávičky a tlachání. Není nic jednoduššího, než vytvořit společnou facebookovou nebo whatsapp skupinu, kde můžete sdílet vaše zážitky, postřehy nebo i nápady. Pokud šéfujete týmu, svolejte alespoň 1x do týdne video-poradu a zeptejte se kolegů, jak se jim daří a zda nepotřebují s něčím pomoci. Motivace zaměstnanců ve firmě je důležitá, obzvláště pokud se v kanceláři nevídají a pracují z domu.

17 března 2020


Zavolejte nám

Zavolejte nám ještě dnes 800 111 008

nebo